Ісландія: виверження вулкану поширюється після появи другої тріщини (ВІДЕО)

(AEL KERMAREC/AFP via Getty Images)

На півострові Рейк’янес на південному заході Ісландії відкрилася друга тріщина після того, як у четвер ввечері сталося шосте з грудня виверження вулкану, — повідомила влада.

Ісландське метеорологічне бюро (IMO) повідомило в четвер, що нове виверження почалося о 21:26 (за місцевим часом і за Гринвічем) після серії землетрусів. На відеозаписах виверження видно, як помаранчева лава вивергається з довгої тріщини довжиною близько 3,9 кілометрів, за оцінками ІМО.

Рано вранці в п’ятницю організація повідомила в соціальних мережах, що на північ від першої тріщини відкрилася друга. Однак ІМО запевняє, що вулканічна активність залишається зосередженою на першій тріщині.

Метеорологічне агентство, яке також стежить за геологічними подіями, раніше повідомляло про «значну сейсмічну активність» на північному кінці тріщини. Приблизно через годину після початку виверження в цьому районі було зафіксовано землетрус магнітудою 4,1 бала. Це вже шосте виверження в Ісландії з грудня. Останнє, на півострові Рейк’янес, тривало більше трьох тижнів з кінця травня.

Евакуація сусіднього рибальського села проходить успішно

Начальник поліції регіону Судурнес Ульфар Людвікссон повідомив ісландським ЗМІ, що евакуація сусіднього рибальського села Гріндавік пройшла успішно. У селі було зайнято лише близько двадцяти будинків. Більшість з 4000 мешканців Гріндавіка були евакуйовані в листопаді, перед грудневим виверженням. Хоча відтоді мешканцям дозволили повертатися між виверженнями, лише деякі з них залишалися на ночівлю. За даними IMO, під час останнього виверження лава не текла до Гріндавіка.

Відомий ісландський спа-центр Blue Lagoon оголосив у своїй заяві пізно ввечері в четвер, що вирішив евакуювати та тимчасово закрити всі свої операційні підрозділи в якості «запобіжного заходу».

На півострові Рейк’янес не було вивержень протягом восьми століть, до березня 2021 року. Подальші виверження відбулися в серпні 2022 року, а потім у липні та грудні 2023 року, що змусило вулканологів попередити, що в регіоні розпочалася нова ера сейсмічної активності. Ісландія є домом для 33 активних вулканічних систем, більше, ніж будь-яка інша європейська країна. Вона розташована вздовж Серединно-Атлантичного хребта — розлом в океанічному дні, котрий розділяє Євразійську та Північноамериканську тектонічні плити.