5 стародавніх руїн, які доводять існування розвинених цивілізацій (ФОТО)

(Aleksandar Todorovic/Shutterstock; Nina/CC BY-SA 3.0)

Стародавні артефакти та руїни по всьому світу змусили багатьох вчених замислитися над тим, чи правильним є наше нинішнє розуміння доісторичного періоду.

Пропонуємо вам поглянути на деякі місця, які поставили під сумнів стару парадигму, залишаючись непоясненими донині. Вони, здається, демонструють докази доісторичних цивілізацій, набагато більш розвинених, ніж вчені вважали можливим. Деякі споруди були занурені під воду, коли рівень моря піднімався, а масиви суші опускалися протягом тисячоліть.

1. Боснійська піраміда

Коли величезну Боснійську піраміду, розташовану за 25 миль на північний схід від Сараєво, вперше виявили у 2005 році, дослідники змогли виміряти лише вік верхнього шару ґрунту, що покриває її, який становить близько 12 000 років.

Протягом останнього десятиліття двоє італійських археологів, д-р Рікардо Бретт і д-р Нікколо Бісконті, взяли органічний зразок з цієї штучної кам’яної споруди й змогли за допомогою вуглецевого аналізу встановити вік піраміди — 25 000 років, що приблизно на 20 000 років більше, ніж вік шумерської та вавилонської цивілізацій, які вважаються одними з найдавніших у світі.

(Aleksandar Todorovic/Shutterstock)

Доктор Семір Османагіч, дослідник, який працює над Боснійською пірамідою, розповів NTD: «Органічні матеріали, знайдені на Сонячній піраміді, і біологічний аналіз говорять нам про те, що піраміди старші за 12 500 років — найстаріші на планеті».

Оскільки піраміда була вкрита ґрунтом і рослинністю, люди раніше називали її пагорбом, доки всередині не виявили штучно відкладену породу.

Хоча багато місцевих вчених підтримали теорію Османагіча, є й скептики. Геолог Бостонського університету Роберт Шох, який провів на місці 10 днів, у 2009 році розповів Смітсонівському журналу, що піраміда є природним утворенням. Пол Генріх, археологічний геолог з Університету штату Луїзіана, погодився з ним. Генріх розповів виданню: «Форма рельєфу, яку Османагіч називає пірамідою, насправді є досить поширеною… У Сполучених Штатах їх називають „флетіронами“, і ви бачите їх багато на Заході».

Енвер Буза, дослідник з геодезичного інституту в Сараєво, заявив у своїй роботі, що піраміда «орієнтована на північ з ідеальною точністю». Дехто вважає, що крах піраміди був використаний у політичних цілях.

2. Гебеклі-Тепе, Туреччина

Велика піраміда Гебеклі-Тепе складається з масивних кам’яних мегалітів, які передують Стоунхенджу приблизно на 6 000 років. Археолог Клаус Шмідт вважає, що це найдавніше місце поклоніння людини — щонайменше 11 000 років — побудоване в той час, коли, за словами вчених, люди ще не розвинули сільське господарство.

Археолог зі Стенфордського університету Ян Ходдер розповів Смітсонівському інституту, що доісторичні споруди в Гебеклі-Тепе, Туреччина, можуть змінити уявлення науки про доісторичну людину.

(Teomancimit/CC BY-SA 3.0)

«Датування чітке, в цьому немає жодних сумнівів», — сказав Шмідт в радіоінтерв’ю Red Ice Creations. Завдяки поєднанню радіовуглецевого датування та використання віку навколишніх структур, Шмідт впевнений, що Гебеклі-Тепе щонайменше 11 000 років.

«Дивовижним є той факт, що ми не очікували, що суспільство мисливців змогло б здійснити таку справу — перевезти мегаліт», — сказав він.

За допомогою георадара Шмідт і його команда визначили, що ще щонайменше 16 кілець мегалітів залишаються під землею на площі 22 акра, згідно зі статтею в Смітсонівському інституті 2008 року. Навіть через 50 років тут залишиться ще багато розкопок.

На мегалітах викарбувані зображення грифів, водоплавних птахів, павуків та інших істот.

3. Пам’ятник Йонаґуні, японська Атлантида

Колосальна кам’яна споруда біля узбережжя японського острова Йонаґуні, яку дехто вважає побудованою понад 8000 років тому, ще до останнього льодовикового періоду, є доказом того, що розвинена культура процвітала за тисячі років до того, як про це пишуть сучасні підручники.

Після того, як її виявив водолаз у 1987 році, британський журналіст Грем Хенкок і професор Масаакі Кімура з університету Рюкю на Окінаві дослідили споруду. Обидва погодилися, що люди або збудували її з нуля, або модифікували природне утворення, щоб створити структуру.

(Melkov/CC0)

«Це схоже на пам’ятник», — сказав Хенкок в інтерв’ю Бі-Бі-Сі. «Вона має дуже цікаві особливості. У неї є ряд сходинок і терас, врізаних в бічну частину. Вона орієнтована за сторонами світу. Споруда повернута на південь, має глибоку лінію зі сходу на захід, що простягається перед нею. Вона має всі ознаки дизайнерської, церемоніальної, ритуальної або релігійної пам’ятки».

Шох, той самий скептик, який коментував боснійську піраміду, не погоджується. Він сказав BBC, що «окремі її частини виглядають так, ніби вони створені людиною», але те, як скеля розколюється природним чином, могло спричинити її утворення.

«Я думаю, що її слід вважати насамперед природною структурою, поки не буде знайдено більше доказів протилежного. Однак я в жодному разі не вважаю, що це абсолютно закрита справа», — писав він у статті 1999 року.

Він сказав: «Ця загадкова структура заслуговує на більш детальне вивчення».

4. Галілейське море, Ізраїль

На дні ізраїльського озера Кінерет, також відомого як Галілейське море, лежить масивна, загадкова структура, якій може бути понад 9 500 років.

(Alisa_Ch/Shutterstock)

Дані Надель, археолог з Хайфського університету, вивчав цю знахідку. «Воно дуже загадкове, дуже цікаве, але суть в тому, що ми не знаємо, звідки воно походить, не знаємо, з чим воно пов’язане, не знаємо його функції», — сказав він в інтерв’ю FOX. «Ми лише знаємо, що він є, він величезний і незвичайний».

Розкопки на цьому місці можуть коштувати сотні тисяч доларів, повідомляє видання.

5. Дорога Біміні

Існує два табори вчених, які сперечаються, чи є ця підводна структура, відома як Дорога Біміні, вперше виявлена біля узбережжя Багамських островів у 1968 році, природною чи створеною людиною.

Один табір відкидає загальноприйняту думку про те, що розвинена цивілізація виникла близько 5 000 років тому, і стверджує, що 12 000-19 000-річна підводна «дорога» є рукотворною.

(Bimini Road. FtLaud/Shutterstock)

Інший табір називає її природним утворенням.

Психолог-дослідник доктор Грег Літтл разом з археологом Вільямом Донато здійснили кілька задокументованих занурень на цьому місці.

Донато пояснив електронною поштою виданню The Epoch Times, що ряд каменів утворює хвилеріз, збудований для захисту доісторичного поселення від впливу хвиль. Під час своїх занурень Донато і Літтл виявили, що структура є багатоярусною і містить камені, які, на їхню думку, були покладені туди людьми.

Вони додали, що знайшли якірні камені з вирізаними в них отворами для мотузок і принаймні один камінь, пізніше проаналізований в Університеті Колорадо, який мав сліди від інструментів, продуману форму, функціональний знос і ознаки ерозії, подібні до сходинок.

У статті 2005 року Літтл писав, що нейтронно-активаційний аналіз порівняв прибережні камені з камінням зі стіни Біміні, виявивши, що камені зі стіни мали менше мікроелементів, з чого можна припустити, що вони були сформовані в іншому місці та перенесені до цього місця.

Доктор Юджин Шинн, геолог на пенсії, який 30 років працював у Геологічній службі США, каже, що дорога Біміні складається з «пляжної породи» — там, де місцевий клімат змушує пісок та інші матеріали на березі відносно швидко цементуватися в скелю, — яка була покрита водою, коли рівень моря піднявся.