НАСА повідомило про виявлення метеоритного кратера на Марсі (ВІДЕО)

Ілюстраційне зображення (Pixabay)

Вчені, які спостерігають за планетою Марс, отримали минулого року чудовий різдвяний подарунок. 24 грудня 2021 року на поверхню Марса впав метеорит, який спричинив підземні поштовхи магнітудою 4 бали.

Вони були виявлені зондом Insight та його сейсмометром, який здійснив посадку на Марсі майже чотири роки тому, приблизно за 3 500 кілометрів від місця зіткнення.

Однак походження цього марсіанського поштовху було підтверджено лише пізніше за допомогою орбітального апарату Mars Reconnaissance Orbiter (MRO). Обертаючись навколо планети, він зробив знімки новоутвореного кратера протягом 24 годин після події.

Зображення вражає: брили льоду були викинуті на поверхню, і утворився кратер діаметром близько 150 метрів і глибиною 20 метрів — найбільший з тих, що спостерігалися з моменту початку роботи орбітального супутника MRO 16 років тому.

Хоча падіння метеоритів на Марс не рідкість, "ми ніколи не думали, що побачимо щось настільки велике", — заявила на пресконференції в четвер Інгрід Даубар, яка працює над місіями Insight і MRO.

За оцінками дослідників, сам метеорит мав бути близько 12 метрів, що на Землі призвело б до його розпаду в атмосфері.

"Це просто найбільший удар метеорита об поверхню, про який ми чули з того часу, як почали займатися наукою за допомогою сейсмографів або сейсмометрів", — сказав AFP Філіп Логноне, професор планетології, який брав участь у двох дослідженнях, заснованих на спостереженнях, опублікованих в четвер в журналі Science.

Аудіозапис землетрусу, отриманий шляхом прискорення коливань, зібраних сейсмометром, щоб зробити їх чутними, був оприлюднений НАСА. Зібрана цінна інформація має допомогти уточнити наші знання про надра Марса та історію його формування.

===