Південнокорейські вчені рекламують "яловичий рис" як джерело білка майбутнього (ВІДЕО)

(Youtube/скриншот)

Південнокорейські дослідники виростили яловичі клітини в рисових зернах, що, за їхніми словами, є важливим кроком на шляху до створення стійкого, доступного та екологічно чистого джерела білка, який міг би замінити м'ясо великої рогатої худоби, що вирощується на фермах.

Професор Джинкі Хонг з Університету Йонсей в Сеулі, який очолював дослідження, опубліковане в журналі Matter цього місяця, сказав, що "яловичий рис" є першим продуктом такого роду. Він використовує зернові частинки як основу для вирощування м'язових і жирових клітин тварин.

У дослідженні рисові зерна обробляли ферментами для створення оптимального середовища для росту клітин, потім вливали клітини великої рогатої худоби, які культивували для отримання кінцевого гібридного продукту, що нагадує рожеве рисове зерно.

Команда Yonsei не перша, хто працює над вирощеними в лабораторії м'ясними продуктами. Компанії по всьому світу вже випустили на ринок вирощене м'ясо; одна з останніх новинок - куряче м'ясо та вугор, вирощені на соєвій основі, які продаються в Сінгапурі.

Команда Хонга вважає, що рис має перевагу з погляду безпеки порівняно з соєю або горіхами, оскільки менше людей страждають на алергію на нього.

"У разі успішної розробки харчових продуктів, культивований яловичий рис може слугувати стійким джерелом білка, особливо в середовищах, де традиційне тваринництво є недоцільним", – сказав він.

Яловичий рис містить приблизно на 8% більше білка і на 7% більше жиру, ніж звичайний рис. Хонг зазначив, що білок на 18% складається з тваринних компонентів, що робить його багатим джерелом незамінних амінокислот.

За словами пана Хонга, за ціною близько 2 доларів за кілограм і з набагато меншим вуглецевим слідом, ніж у традиційних продуктів з яловичини, культивований яловичий рис може скласти конкуренцію на полицях магазинів.

Хонг зазначив, що залишаються виклики з технічної точки зору, а також з погляду завоювання покупців смаком і текстурою.

Кхем Донг-кю, який нещодавно скуштував яловичий рис у корейському ресторані барбекю в Сеулі, сказав, що ідея є інноваційною.

"Але, чесно кажучи, я не думаю, що він зможе повторити соковитість або текстуру справжньої яловичини", – сказав Кеум.

Крістіан Краммель, який приїхав з Німеччини, був більш позитивно налаштований.

"Наразі це ще не можна порівняти з яловичиною, але, як я бачу, дослідження знаходяться на ранніх стадіях, і я б сказав, що це великий крок вперед", – сказав Краммель.